2012. október 23., kedd

Csokis keksz

Csokis keksz

A recept innen van, de nekem ezzel a recepttel rettentően folyékony lett a tészta, így módosítottam rajta. Nem aprózunk, így rögtön 4-szeres adagot csináltam, a módosítás után, viszont 6-szorosára duzzadt, úgyhogy készült pár keksz. :D


Hozzávalók (1 adag)
  • 20 dkg Emese süteménypor
  • 10 dkg rizsliszt
  • 10 dkg olvasztott vaj/Ráma
  • 10 dkg kristálycukor
  • 0,5 dkg vaníliás cukor
  • 0,5 kiskanál szódabikarbóna
  • 1 tojás
  • 1 tábla étcsoki/tejcsoki
Elkészítés:
A vajat habosra keverjük a cukorral, majd hozzáöntjük a tojásokat, aztán a szódabikarbónás lisztet, végül pedig az apró darabokra vágott csokit.
Sütőpapírral bélelt tepsibe apró golyókat teszünk, picit ellapítjuk őket, és mehetnek is a 180 fokra előmelegített sütőbe, ahol kb. 5 perc alatt el is készülnek.

Tanács:
  • A következő adagnál valószínűleg csökkenteni fogom a cukor mennyiségét, pedig már így is jóval kevesebbet tettem bele, mint ahogy az eredeti receptben szerepelt.
  • A vajat, rámát lehet vegyesen is használni, én is így csináltam most. :)
  • 7-8 darab keksz fér el egy tepsibe.
  • Alsó-felső sütés mellett nem középre tettem a kekszeket, mert az első adag kisütése után azt láttam, hogy az alja jól megsült, de a teteje picit nyersnek tűnt. Tehát egy fokkal magasabban sütöttem ki a többit.
  • Sütés után nagyon puhák, de ahogy kihül, megkeményedik, akkor érdemes levenni a sütőpapírról.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése