2013. március 10., vasárnap

Szuper gluténmentes kifli :)

Vincu már sokszor megkérdezte tőlem, hogy mikor csinálok neki olyan kiflit, amit a pékségben lehet kapni, csak ugye az nem gluténmentes. Tegnap belevágtam, és meglepődtem magam is, hogy milyen jól sikerült. Kívül ropogós, belül puha kifliket alkottam. :)



Hozzávalók 8 db kiflihez:
  • 200 g Schar Mix B
  • 100 g Alfa Mix
  • 6 g FiberHusk
  • 20 g friss élesztő
  • 1 mk só
  • 300 ml langyos víz
  • 3 ek olaj
Elkészítés:
Ugyanúgy készítjük, mint a "szuper" zsemlét, azzal a különbséggel, hogy az egész tésztát rizslisztes nyújtólapra borítjuk, kinyújtjuk  kb. 0,5 cm vastagságúra, és pizzavágóval 8 cikkre vágjuk. Nyújtás közben is szórjuk meg a tészta tetejét rizsliszttel, hogy ne ragadjon a nyújtófához.
Ezután a szélesebb végénél kezdve feltekerjük a tésztát, kifli formára igazítjuk, majd kivajazott, rizslisztezett tepsibe tesszük őket.

40-50 fokra előmelegített sütőben fél órán át kelesztjük, majd 200 fokon kisütjük őket. A sütőbe már az elején teszünk egy vízes lábast.
A végeredmény:








14 megjegyzés:

  1. Nagyon ügyes vagy,gratulálok! :)

    VálaszTörlés
  2. Megsütöttem a kiflit. Finom lett, de nekem nem lett kívül ropogós, bepuhult a héja ..... :( Ezt leszámítva jó recept! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szió!

      Nekem még akkor is ropogós kívül, miután kiolvasztottam a mikróban fagyasztás után... Azért örülök, hogy legalább ízlett! :)

      Törlés
  3. Hát nem tudom hogy csináltad! :D Persze, az ízével nem volt gond, rögtön eltüntette. :) Most megint megpróbálkozok vele.
    Amúgy valami írói válság szagát érzem a levegőben???? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szió!
      Április elejétől dolgozom, ennek köszönhető, hogy egy ideje nem tettem fel semmi újat, de majd igyekszem. :)

      Törlés
  4. naaa, ezt is elszúrtam! Nem volt itthon Alfa Mix, Mester kenyérliszttel helyettesítettem....nem kellett volna. :( Aztán mindennek teteéjébe, mikor már a liszteket bekavartam, akkor jöttem rá, hogy friss élesztőm sincs, csak éppen lejárt porélesztőm... Aztán a tepsin kiflik sorakozó képed kinagyítva rájöttem, hogy talán meg s kellett volna kenni őket valamivel, mert a tieidnek is fényes a külseje valamitől.... Nem akar ez nekem összejönni, bár ettől függetlenül most fordult a második kifliért Hanna. :)

    VálaszTörlés
  5. Szia,

    Kezdő GM próbálkozó vagyok. Most ismerkedem mindennel. Érdeklődni szeretnék, hogy a Fiber Husk mivel helyettesíthető? vagy hol kapható? Voltam pár bioboltban, de eddig nem bukkantam rá. Én eddig Schär FARINA gluténmentes liszet vettem. Ebből megsüthető a kifli, vagy a siker érdekében tartani kell az Alfa mix+ Mix B keveréket? Ezek a termékek mennyire cserélhetőek fel?

    Köszönöm előre is, Andi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Andi! Farina liszttel nem érdemes próbálkoznod, már ami a kenyérsütést illeti! Amúgy tészta, galuska készítéshez nagyon jó.

      Törlés
  6. Szia Andi!

    A gluténmentes alapanyagok 90%-át innen rendelem: http://lisztnix.hu/shop
    Itt lehet kapni Fiber Husk-ot is, ami egy rostgazdag sütőadalék. Nem hallottam még arról, hogy helyettesíthető lenne, persze ha nincs kéznél, akkor ki is lehet hagyni a tésztából, de akkor csökkenteni kell a foyladékot kb. 0,5-1 dl-rel. Azért jó amúgy használni, mert sok folyadékot megköt, jobb lesz dolgozni a tésztával, és nem lesz olyan morzsalékos, száraz pl. a kenyér.
    Farina lisztet még nem használtam, levestésztához vettem már, de még nem jutottam odáig, hogy felavassam.
    Ha jól tudom sikér egyik gm lisztben sincs. Kenyér, kifli sütésénél mindenképpen javaslom a schar mix b-t, mert attól szépen megkel a tészta. Persze nem szabad csak azt használni, mert nagyon megnő a kenyér, ezért teszek bele alfa mix-et is, na meg azért, mert az alfa jóval olcsóbb liszt.
    Remélem tudtam segíteni! Ha további kérdéseid vannak, írj nyugodtan az e-mail címemre: fjhelga@gmail.com

    Szép napot! Helga

    VálaszTörlés
  7. Szia Helgi!

    VÉGRE SIKERÜÜÜÜÜLT! :D
    Majd képekkel is beszámolok és most sül a gyönyörű zsemle is a recepted alapján! ;D

    Köszi a receptet! :)

    VálaszTörlés
  8. Szió!
    Jaj, de örülök neki!!! :D Ügyi vagy!
    Szívesen! ;)

    VálaszTörlés