2013. január 30., szerda

Pattogatott amarant :)

Elfogyott a bolti amarnatunk, így eljött az ideje, hogy kipróbáljam, sikerül-e a házilag termesztett amarantunkat kipattogtatni. Jelentem sikerült! :) Vince még magában is kanalazta müzli gyanánt. :)

A lényege, hogy egy jó magas lábast használjunk, mert írtó nagyokat ugrálnak a szemek. Illetve a lábas már jó forró legyen, csak akkor  tegyünk bele kb. egy marék amarantot, és azonnal kezdjük el fakanállal kavargatni. Ha már halljuk, és látjuk, hogy nem nagyon pattog, azonnal öntsük ki egy másik edénybe, mert hamar odaéghet.

Ilyen lett a frissen pattogatott amarantunk:

4 megjegyzés:

  1. Kedves Helga!
    Érdeklődnék, hogy a magas lábas az teflonféleség vagy sima zománcozott lábas, valamint, hogy teljesen olaj nélkül, szárazon sikerült ilyen szépre kipattogtatni?

    Válaszodat előre is köszönöm,
    egy kezdő amaránt-rajongó :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Kezdő Amarant-rajongó! :)

      Nekem a pattogtatás legjobban rozsdamentes lábasban sikerül. Próbálkoztam kerámia lábasban is, de legjobb a fém. Zománcozott lábast még nem próbáltam.
      Nem használok a pattogtatáshoz olajat.
      Sok sikert a pattogtatáshoz!

      Szép napot! Helga

      Törlés
  2. Nekem csak az lenne a kérdésem, hogy hogyan kavargatod fakanállal, miközben pattog? Nem ugrál ki a fazékból? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Folyamatosank, és gyorsan kell kavarni, mert egyébként odaéghet. Ahogy leírtam a blogban, azért használok magas lábast, mert nagyon pattog az amarant. :)
      Szép napot!

      Törlés